About Me

My photo
kadang-kadang prosopagnosia.

Friday 4 October 2013

#random7



"hamba Allah mana yang gila sangat duduk belakang aku sambil pasang lagu kuat macam ne.. ish, kalau kau tolong ajar aku permutation dengan combination ne dengan aku xpa. ini kau kusutkan kepala aku! tau tak ini perpustakaan! perpustakaan! aku stress!" marahnya dalam hati..

Xavier pusing ke belakang.

"haila~ budak baru ni rupanya. budak cacat sebab bisu, tapi hairan kenapa boleh masuk kelas budak biasa. tapi.. alahai.. aku tak sampai hati pulak nak tegur.. dia orang-orang istimewa.. hmm.. dia bisu tapi telinga berfungsi lagi.. kalau tak, takkan pasang mp3 sampai orang kat belakang dia ne dengar.." Xavier bercakap dengan dirinya sendiri..

haha ga kureta
takusan no yasashisa
ai wo idaite ayume to kurikaeshita
ano toki wa mada osanakute
imi nado shiranai
sonna watashi no te wo nigiri
issho ni ayundekita

"lagu kiroro mirae? lagu ne dah lama.. masih dengar?"

"dengar lagu perlu ikut zaman ke?" jawab ferdoushia , dalam hati tanpa melihat tuan punya suara "tapi suara tu macam suara garau. macam suara hantu!"

"shia, anak Adam kau panggil hantu??"

"ada aku kisah? yang penting bila suara macam tu pasti seorang lelaki! kacau!" ferdoushia menyambung lagi dalam hati.

mp3 comelnya dilurut ke bawah.. menunjukkan reaksi ingin beredar.

"saya minta maaf sebab bising. saya x kenal dengan awak. awak boleh rogol saya bila-bila masa. apa-apa pun, assalamualaikum." tanpa memandang wajah Xavier.

"erk? muka perogol ke aku ne tapi dia tak pandang aku pun? dan.. eh? dia bercakap?"

No comments:

Post a Comment

tulisan jawi rumi abc dan alif ba ta adalah milik cureheart